0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دوازدهمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش
Aligning the Brick and Mortar cosmetic with digital transformation as the right way to overhaul the In-store Experience
نویسندگان :
Mehrgan Malekpour
1
Federica Caboni
2
1- موسسه آموزش عالی الغدیر تبریز
2- University of Cagliari
کلمات کلیدی :
E-commerce, Sephora, Innovations, Cosmetic Industry, Online Purchase Intentions, retail formats, online retail, brick-and-mortar stores
چکیده :
Given the pace of changing technology in retailing, researchers are seeking a systematic understanding of its nature and investigating the impacts of new technology in this industry. Nowadays, traditional retail stores encounter enormous challenges from online retailers, and intelligent and immersive retail technology is a valuable tool for generating a unique in-store experience. Therefore, this research will consider traditional retailers' and customers' attitudes toward new technologies, investigate preferred purchasing channels for beauty products from the customer's point of view, and consider the effect of these technologies on customer's behaviour. Hence, this research can provide new insights on consumers' preference toward online or offline retail formats in the beauty industry in Iran to design a precise picture of future retail practices in store-based retailing or e-retailing in Iran. Additionally, this paper aims to deeply understand the beauty customer's attitude toward new technology importance in offline settings. Qualitative data from 18 in-depth consumer interviews depict several drivers like as (discount price, convenience, trust, interaction or getting information with reviewing other customer's comments, etc.) for purchasing from online platforms among participants and also several barriers (the lack of the opportunity of testing products, the lack of communication with retail staff for getting information, the lack of confidence) to consumers' acceptance of purchasing online. The juxtaposition of these factors as barriers or drivers depicts the importance of employing digitalization in physical stores as the best way for empowering them. The findings provide several managerial implications.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیشبینی بازار فارکس با استفاده از نمودار شمعی و شبکهی عصبی GRU
محمدرضا نوروزی - مریم مومنی
Using Trust Statements and Ratings by GraphSAGE to Alleviate Cold Start in Recommender Systems
Seyedeh Niusha Motevallian - Dr Seyed Mohammad Hossein Hasheminejad
Identifying Children's Personality Styles through Drawing Analysis using Machine Learning
Maedeh Mosharraf - Faezeh Banabazi
Simulanteus Load Balancing of Servers and Controllers in SDN-based IoMT
Somaye Imanpour - Ahmadreza Montazerolghaem - Saeed Afahari
یک روش خوشه بندی گره ها برای شبکه های حسگر بیسیم با هدف بهبود متوازن سازی بار مبتنی بر تکنیک تاپسیس
راضیه حسین رضایی - فهیمه یزدان پناه
ParsEL 1.0: Unsupervised Entity Linking in Persian Social Media Texts
Majid Asgari-bidhendi - Farzane Fakhrian - Dr Behrouz Minaei-bidgoli
بررسی امنیت وفقی در اینترنت وسایل نقلیه
سیده یگانه غیور باغبانی - دکتر سعید جلیلی سیده یگانه غیور باغبانی - سعید جلیلی -
بکارگیری الگوریتم بهینه سازی فاخته و منطق فازی به منظور بهبود زمانبندی وظایف در محیط محاسبات مه
فاطمه دوامی - حمید جلیلوند - فاطمه نجفی
پیش بینی ارتباط میزان مرگ و میر با هم زمانی وجود دو بیماری در مبتلایان به کرونا به کمک بگارگیری شبکه عصبی Word2Vec
سمن مثقالی - دکتر جواد عسکری سمن مثقالی - جواد عسکری -
طراحی و پیاده سازی بستر اجرای بازی جنگ سایبری
مریم نصراصفهانی - بهروز ترک لادانی - بهروز شاهقلی قهفرخی - حسین قجاوند بلتیجه - نوید شیرمحمدی - مهدی شمس - محمدامین آقاکبیری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1