0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دوازدهمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش
Customer Churn Prediction Using Data Mining Techniques for an Iranian Payment Application
نویسندگان :
Olya Rezaeian
1
ُSeyedhamidreza Shahabi Haghighi
2
Jamal Shahrabi
3
1- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2- دانشگاه صنعتی امیر کبیر
3- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
کلمات کلیدی :
Customer Churn, Data Mining, Imbalance Data, RFM Model
چکیده :
Customer Relationship Management (CRM) and data-driven marketing have become of paramount importance in this age of evolved markets and fierce competition among businesses. One of the most important branches of CRM is retaining existing customers. Since customer acquisition is about 5 to 6 times more costly than retaining customers, achieving an accurate model for customer churn prediction is essential to devise marketing retention strategies. Therefore, in this study, ensemble models are proposed to predict customer churn. Since customer churn is a rare occurrence in an organization and causes an imbalanced distribution in the target variable, ensemble learning algorithms, one of the most efficient and widely used methods, have been used to deal with this problem. With regard to the case study, the dataset was generated on demographic and 13-month transactions of users of an Iranian payment application. In this study, the best model to predict customer churn is the bagging version of Decision Tree, reaching the highest accuracy, f-measure and AUC.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل کتابسنجی از مقالات حوزه دوقلوهای دیجیتال
فاطمه مکی زاده - سارا صراف - مصطفی شیرالی
Knowledge Graph Based Retrieval-Augmented Generation for Multi-Hop Question Answering Enhancement
Mahdi Amiri Shavaki - Pouria Omrani - Ramin Toosi - Mohammad Ali Akhaee
An approach to model the optimal service provisioning in vehicular cloud networks
Farhoud Jafari Kaleibar - Maghsoud Abbaspour
پیشبینی بستری مجدد بیماران با استفاده از استخراج مفاهیم زیستپزشکی از متون بالینی
فهیمه شاهرخ شهرکی - رسول سامانی - دکتر ناصر قدیری فهیمه شاهرخ شهرکی - رسول سامانی - ناصر قدیری -
بهبود عنواننگاری تصویر با استفاده از روشهای یادگیری عمیق
مهدی صیادجو - محمدجواد فدائی اسلام
جمعآوری، تحلیل و خلاصه سازی نظرات کاربران فارسی زبان در شبکههای اجتماعی پیرامون بیماری فراگیر کووید-19
محمدرضا شمس - محمد یاسین فخار محمدرضا شمس - محمد یاسین فخار -
یک روش کارآمد جهت تشخیص آنلاین حملات DRDoS به سرویس های مبتنی بر UDP درمعماری SDN با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین
میترا اکبری کهنه شهری - دکتر رضا محمدی - دکتر محمد نصیری میترا اکبری کهنه شهری - رضا محمدی - محمد نصیری -
یک روش انتخاب ویژگی نیمهنظارتی جدید بر اساس منظمسازی هسین
دکتر راضیه شیخ پور راضیه شیخ پور -
Information Technology Risk Management Model for Remote Control Vehicles
Hamid Reza Naji - Aref Ayati
User Preferences Elicitation in Bilateral Automated Negotiation Using Recursive Least Square Estimation
Farnaz Salmanian - Dr Hamid Jazayeri - Dr Javad Kazemitabar
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.1